חדשות

אימון מנהלים אימון בקבוצה תחילת קבוצות אחת לשלושה חודשים מינימום 5 מתאמנים, בשעה 18:00-21:00, פרטים בטלפון 086510143 אימון למנהיגים- אימון לעסקים- אימון לסטודנטים- אימון לפיתוח אישי לבוגרים- אימון להשגת קריירה סופרוויג'ן למאמנים מתחילים וותיקים - הכנה למבחני הסמכה של אי.סי.אף - -הרצאות בתחומי הניהול,אימון וגישור קורסי הסמכה באימון ובגישור Coach Training Program - English 60+ hour Coach Training Program is an introduction, building to a solid foundation, of coaching skills and competencies – as defined by the International Coach Federation.

להרשמה on-line

 

 

 

 

{/spoiler}

טווח המחירים משתנה  בהתאם  למאמן, 250-1000 ש"ח למפגש,

מאמן אישי אינו חייב בהשכלה אקדמית ויחד עם זאת כדאי מאד שישא תעודה כזאת מכל תחום הקשור למקצועות מהם נרכש תחום האימון, פילוסופיה,פסיכולוגיה,ניהול,ספורט,חינוך,כלכלה,מתמטיקה ופרוייקטים.

במערכת היחסים הנרקמת בין המאמן למתאמן בונים הסכם של שמירה על דיסקרטיות.

התהליך משתנה בין מאמן אחד למישנהו. בתהליכים הנכונים יותר רצוי מינימום 10-12 מפגשי בסיס שלפי מיטב הבנתי רצוי לא להפסיק אותם באמצע בגלל התנודתיות הקיימת בתוך התהליך. את השלבים הבאים ניתן להתאים בסיכום בין הצדדים. רוב המאומנים ממשיכים הליך כשנה עם לווי והטמעה עד להשגת תוצאת.
 
אימון הוא פינוק יקר. אך אפשר למדוד את האפקטיביות והחזר ההשקעה של התהליך אם מגדירים את תוצאותיו. (ROI)
 
היש מחיר לתחושת הנצחון על הרגלים המעכבים? היש מחיר לחלום שהוגשם? אנשים משקיעים כל יום כספים במותרות ודברים לא נחוצים אך כשהגיע הזמן להשקיע בעצמם הם נעצרים

{spoiler title=18.  מה לגבי אימון אישי טלפוני או אימון אישי בשיחת וידיאו (דרך הסקייפ)?

ניתן להתאמן בפגישות, בשיחות וידיאו (דרך הסקייפ -תוכנה חינמית לשיחות וידיאו דרך האינטרנט), או בשיחות טלפון. הצטברו מספר רב של המלצות וסיפורים על אימונים אישיים דרך הטלפון והסקייפ - אימונים שהסתיימו בתוצאות נהדרות.דוגמאות:
 • בעבר היתי חשדנית
 בעבר הייתי חשדנית לאימון דרך הטלפון ודרך הסקייפ. לא חשבתי שזו אופציה טובה, עד שהגיעו הלקוחות שהתעקשו על כך. הם אינם מעוניינים להשקיע זמן וכסף בנסיעה, או שהם בכלל גרים בחו"ל. ואז גיליתי שהאופציות הללו מצוינות. בינתיים רק לקוחה אחת התלוננה שהיא לא אהבה את הסקייפ איתי.
 • אפשר פשוט לנסות
 אתם יכולים לנסות שיחה אחת. אם לא תהיו מרוצים מהשיחה , לא תשלמו עבור שיחה זו. כך שאין הרבה מה להפסיד - שווה לנסות!
 • קל מאוד להתקנה ולהפעלה
 סקייפ היא אפשרות נהדרת. התחושה בשיחת וידיאו היא כמעט כמו בפגישה. כל שאתם צריכים הוא להצטייד במצלמת רשת הכוללת מיקרופון - שלי עלתה 150 ש"ח, (בלפטופ כבר יש מצלמה ומיקרופון) ולהתקין את תוכנת הסקייפ שהיא חינמית, ופשוטה ביותר לשימוש. השיחות בסקייפ הן ללא תשלום מכל מקום בעולם. גם אם יש בינינו פער שעות אדיר, נוכל למצוא זמן מתאים לשיחה ולהתאמן.
 אם אתם ישראלים בחו"ל ומרגישים מעט בודדים, התחושה להתאמן עם מאמן ישראלי יכולה להיות נהדרת.
 חשוב שתדאגו לכך שיהיה לכם חדר שקט ללא הפרעות, שבו תוכלו לנהל את השיחה, ללא נוכחות של אנשים אחרים. הצורה האופטימלית תהיה בית ריק. אני תמיד אשב בחדר ריק ללא כל הפרעה.
 בכל שאלה ניתן לפנות דרך הפרטים הרשומים באתר - הנכם מוזמנים לעשות זאת ונשמח לסייע.

גישור

כיצד נעשה הליך הגישור?את הליך הגישור מנחה מגשר ניטרלי. במרבית המקרים מנחה את ההליך צוות של שני מגשרים...

את הליך הגישור מנחה מגשר ניטרלי. במרבית המקרים מנחה את ההליך צוות של שני מגשרים, כל אחד על פי תחום הידע שהוא מתמחה בו, וזאת כדי ליצור את השילוב האידאלי שישרת את האינטרסים של שני הצדדים.

שלב ראשון: הסבר על הליך הגישור ו"הוצאת קיטור"

בישיבות הגישור משתתפים הצדדים בעצמם, והם רשאים להביא בא כוחם מטעמם. תחילה המגשר מסביר לצדדים על ההליך ועל כללי הגישור, והצדדים חותמים על הסכם. אחר כך, כל צד מסביר בתורו את נושא המחלוקת מנקודת מבטו כדי ליצור תמונת עבודה שתהיה מובנת לכול. הצדדים באים לפגישה עם מטענים כבדים, ובפעם הראשונה הם יכולים להביע את רגשותיהם. זה שלב "הוצאת הקיטור". בסיום הפגישה המגשר משקף ומסכם את דברי הצדדים.
על פי תקנה 6 לתקנות הגישור, בפגישת הגישור הראשונה יסביר המגשר לבעלי הדין, אם יש צורך בכך,

שלב שני: זיהוי נושאים והגדרת הבעיהאם משתתפים בהליך שני מגשרים או יותר, נערכת ישיבת מגשרים כדי להבהיר מהם נושאי הסכסוך ולהגדיר את הבעיה. בתום הישיבה המגשרים יכולים להחליט, על פי תוכן הסכסוך, אם הם רוצים להמשיך את הישיבה המשותפת או לקבוע פגישות נפרדות. שלב שלישי: פגישה נפרדת - ישיבה סודיתהמגשר, או המגשרים, נפגש בנפרד עם כל אחד מהצדדים. המידע שנמסר למגשר הוא סודי ולא נעשה בו כל שימוש אלא אם הוסכם על כך מראש. דבר מאפשר לכל צד בסכסוך לפתוח את לבו לפני המגשר ולומר דברים שלא העז לומר בשלב הקודם. שלב רביעי: העלאת אפשרויות לפתרוןהמגשר יושב עם כל אחד מהצדדים בנפרד ומנסה אתו יחד להעלות רעיונות יצירתיים ליישוב המשבר.
בישיבה משותפת מנסים הצדדים לבחון את הרעיונות לפתרון הסכסוך ולבחור את האפשרות הראויה ביותר. בחינת האלטרנטיבות משמשת גם בוחן מציאות לצדדים.
שלב חמישי: הסכםאם הצדדים מצליחים להסכים ביניהם, המגשר מסכם את הכול בהסדר כתוב. לבקשת הצדדים אפשר להגיש את הסדר הגישור לבית משפט כדי שיקבל תוקף של פסק דין. אם בית המשפט מאשר את ההסדר, הוא מורה גם על החזר תשלום אגרת בית המשפט.

יחד עם זאת, קיימת אופציה למגשר יחיד במידה והצדדים מעוניינים בכך.
 במה שונה הליך הגישור מניהול הליך בבית המשפט?הגישור הוא הליך וולונטרי המתקיים בהסכמת כל הצדדים, לעומת הליך משפטי...§        הגישור הוא הליך וולונטרי המתקיים בהסכמת כל הצדדים, לעומת הליך משפטי, הנפתח על ידי צד אחד ומחייב את הצד השני להשתתף בו, גם אם אין הוא מעוניין בכך. §        הצדדים רשאים להפסיק את הגישור בכל שלב, שלא כמו הליך משפטי, אותו אי אפשר לסיים באופן חד-צדדי. §        את ההחלטות בגישור מחליטים הצדדים בהסכמה בסיוע המגשר. §        בגישור מתקיימת בין הצדדים תקשורת פתוחה וישירה. תקשורת זו שונה מאוד מדיונים בבית המשפט, המתנהלים באמצעות חקירות של עורכי דין.§        בעזרת הליך הגישור אפשר למצוא פתרונות יצירתיים, נוסף על האפשרויות המועלות במסגרת בית המשפט.כמה זמן נמשך הליך הגישור? העניין תלוי באופי הצדדים, במספר משתתפים ובמורכבות הסכסוך. ...העניין תלוי באופי הצדדים, במספר משתתפים ובמורכבות הסכסוך. הליך גישור ממוצע נמשך כשש עד עשר שעות, כלומר שתיים עד ארבע פגישות, ומסתיים בתוך חודש לערך מיום התחלת הגישור. בגישור לגירושין מספר הפגישות מעט גבוה מזה, כשבע פגישות בממוצע.   מהי עלות הליך הגישור? תעריף הגישור נקבע לפי שעה/ ישיבה ועל פי סוג הסכסוך. ...תעריף הגישור נקבע לפי שעה/ ישיבה ועל פי סוג הסכסוך. התעריף נמסר לצדדים מראש, ואין הוא תלוי בתוצאות הגישור (אם הגישור צלח ואם לאו). המגשר אינו גובה אחוזים מן ההסכם.  האם גישור בשניים מגדיל את עלויות הגישור? שעת גישור בשיטת עבודה זו אינה יקרה יותר מגישור על ידי...שעת גישור בשיטת עבודה זו אינה יקרה יותר מגישור על ידי מגשר יחיד. הצדדים משלמים בחלקים שווים עבור שעת גישור, ללא קשר אם הגישור נעשה ע"י מגשר אחד או בשיטת גישור בשניים.   הגישור לא הצליח, האם הדברים שאמרתי יכולים לשמש נגדי בבית משפט? לא. הליך הגישור הוא סודי וחשאי....לא. הליך הגישור הוא סודי וחשאי.
סודי - משמעו שלא המגשר ולא הצדדים לגישור רשאים להשתמש במידע שנחשף במסגרת ההליך, אלא אם שני הצדדים נתנו לכך את הסכמתם.
חשאי – משמעו שאי אפשר לזמן את המגשר למסור עדות בבית משפט, ואי אפשר להשתמש בשום מסמך שהכינו הצדדים או המגשר במהלך הגישור.
  האם אפשר לבטל הסכם לאחר גישור? לא. אפשר להפסיק את הליך הגישור בכל שלב, אך לאחר שחתמו הצדדים על הסכם, ...לא. אפשר להפסיק את הליך הגישור בכל שלב, אך לאחר שחתמו הצדדים על הסכם, דינו כדין הסכם לכל דבר ועניין. אם הצדדים יחליטו להעבירו לאישור בית משפט - הוא יקבל תוקף של פסק דין. אם יחליטו לבטלו, עליהם לפעול בדרכי משפט.  האם המגשר קובע מי צודק? תפקיד המגשר לקרב בין הצדדים, לעזור להם להבין זה את זה ולסייע להם במציאת פתרונות לסכסוך...תפקיד המגשר לקרב בין הצדדים, לעזור להם להבין זה את זה ולסייע להם במציאת פתרונות לסכסוך. אין זה מתפקידו לקבוע מי צודק ואין הוא רשאי להביע דעה בעניין הסכסוך. המגשר אינו שופט או בורר ולכן אין הוא מכריע בסכסוך; הוא מסייע לצדדים לנהל משא ומתן, לשפר את התקשורת ביניהם וליצור חלופות לפתרון הסכסוך. בעזרתו יכולים הצדדים לבוא לידי הסכם. ההסכם שיתקבל יהיה הוגן וצודק בעיני כל הנוגעים לדבר. מובן שאם ירצו הצדדים ירצו לחתום על הסכם המנוגד לחוק, יסרב לכך המגשר.   האם אפשר להתייעץ עם עורך דין בנוגע לגישור ולהסכם הגישור?אפשר ואף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי חיצוני במהלך הגישור. ...אפשר ואף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי חיצוני במהלך הגישור. ייעוץ כזה עוזר להבין את הפן המשפטי החל על נושאי הגישור ומסייע בתהליך קבלת ההחלטות.  
 

מחקר

מה החשיבות לביצוע מחקר? ·   זיהוי בעיה שצצה·   "אני רוצה לדעת": איך לעבוד? - בירור עמדות·   "מה אני רוצה לחקור?" - שאילת שאלות·   איסוף נתונים מהשטח·   עיבוד סובייקטיבי של החומר·   הסקת מסקנות סובייקטיביות·   החלטה על דרך פעולה, יישׂום בשטח·   משוב עצמי, בירור·   שינוי התנהגות לפי הנתונים·   יצירת אמת תיאורטית משלי מחקר פעולה מהו?בספרות המקצועית יש הגדרות מספר למחקר פעולה."מחקר שיטתי בניסיון לשנות ולשפר עשׂייה חינוכית של קבוצות משתתפים באמצעות הבנה של משמעות העשׂייה ותהליך השיקוף האישיים שלהם בנוגע לתוצאות הפעולות האלה" (Ebbutt, 1998)."הלימוד השיטתי של ניסיונות לשנות ולשפר תרגול בידי קבוצות משתתפים באמצעות פעולות מעשׂיות שלהם ובאמצעות שיקוף שלהם בנוגע להשפעות של פעולות אלו (Elliott, 1997)."דרך שבה קבוצת בני אדם יכולה לארגן תנאים שבהם יוכלו ללמוד מהניסיון האישי שלהם" (Kemmis). המחבר מוסיף כי "מחקר הפעולה בוחן רעיון בפרקטיקה, בניסיון לשפר או לשנות דבר-מה ולהגיע לתוצאות ממשיות בסיטואציה.""תהליך שבו המשתתפים מנסים ללמוד על בעיותיהם באופן מדעי כדי להדריך, לתקן ולהעריך את החלטותיהם ופעולותיהם" (Corey).מעיון בעבודותיהם של חוקרים אחדים העוסקים במהותו של מחקר הפעולה, מצאנו דיון בשלבים המאפיינים מחקר מעין זה.וואלס (1991) מציין שישה שלבים יסודיים.1.   התעוררות הצורך2.   איסוף נתונים3.   ניסוח השערה4.   התערבות לשינוי5.   דיווח על התוצאות6.   סיכום ומסקנות. מהם השלבים בביצוע מחקר?הגדרה מפורטת יותר העוסקת בתכנון של מחקר פעולה, בהשפעות הממצאים וביישׂומם בעשׂייה בשׂדה בצורה נרחבת ומעשׂית מופיעה במאמרם של Burton & Mickan. להלן השלבים שהם מציעים.שלב 1 - זיהוי הבעיה ומציאת שׂדה-פעולהשלב 2 -  מיקוד שׂדה הפעולהשלב 3 -  מציאת נושׂא מסוים להתמקדותשלב 4 -  מציאת תהליכים מתאימים במסגרת הכיתה כדי לחקור את הנושׂאשלב 5 -  התאמת שיטות המחקר לבעיה המסוימת שנחקרתשלב 6 -  שימוש בשיטות המחקר בכיתהשלב 7 -  מתן פירוש לתוצאותשלב 8 -  קבלת החלטות בעניין השפעת הממצאים ופעולה לפיהן. מהם הקשיים בעריכת מחקר פעולה?מן העיון בשלבי מחקר-הפעולה שמציעים Burton & Mickan, מצאנו רמזים לקשיים בעשׂייתו.א.    על הבעיה להיות רלוונטית למורה ולתלמידים. על המורה, ואולי גם על הגורם החיצוני (מדריך, יועץ), לעזור בזיהויה, בהגדרתה ובמיקודה. התהליך הזה דורש מיומנות מקצועית וניסיון קודם. למורה יש קושי לחשוֹף עניינים שהיה מעדיף שלא להתמודד אִתם. במקרים מסוימים יש איוּם על המשך העסקתו כמורה וחשש בפגיעה במעמדו בעיני עצמו ובעיני אחרים (Nunan, 1993).ב.    עוד קושי הוא מציאת שׂדה-פעולה שיתאים לעשׂיית המחקר. בדרך כלל מחקר מעין זה נעשׂה במסגרת כיתתית או בית-ספרית או אף בכמה בתי-ספר שעלתה בהם בעיה משותפת. עשׂיית מחקר מהסוג הזה מחייבת התארגנות מחודשת בעבודתם השוטפת של המורים - החוקרים או נחקרים, מבחינת המיקום המתאים והזמן וכן מבחינה תקציבית.ג.     לימוד של שיטות המחקר, התאמתן, השימוש בהן ומתן הפירוש לתוצאות הם מיומנויות שקנייתן היא מעמסה נוספת על עבודתו השוטפת של המורה: עליו להקדיש עוד זמן ומאמץ אינטלקטואלי, ואין ביטחון שאלו יקדמוהו מקצועית (Burton & Mickan, 1993). על המורה להיות משוכנע שמחקר ודרך עבודה מעין אלו יכולים להיות כוח מניע להתפתחותו שלו ולהתפתחות סביבתו המקצועית.ד.    מחקר פעולה נחשב למחקר לגיטימי, לכן על המשתתפים לכתוב דו"חות שיהיו זמינים לביקורת ציבורית. זה תנאי הכרחי לעבודת המחקר. העוסקים במחקר, אלו העובדים בשׂדה, אינם מקבלים כל תמריץ על השקעותיהם. לפיכך קשה מאוד לצפות מהם שיעבדו על המחקר לאורך זמן ויעמדו בכל הכללים והתכתיבים שמציבים, בדרך כלל, רכזי הפרויקטים ומנהליהם (עלינו לזכור שנדרשת מן העוסקים במחקר גם השקעה בשלבי ההכנה לקראת המחקר, במפגשי הצוות למשוב, בהכנת השׂדה למחקר ועוד).ה.    אין די בשלבי התכנון והביצוע המחקריים, אין די במתן פירוש לתוצאות ואין די בקבלת החלטות המכוונות לשינוי בדרך הפעולה - חשוב שאכן תתרחש השתנוּת (Smylie, 1992). לשם כך יש להשקיע בהמשך התהליך ולאמץ כמה מהכלים שפותחו במהלך העבודה השוטפת.ו.     ברצף של פרדיגמות מחקריות, מחקר הפעולה ממוקם בצד האיכותני. שימוש במושׂגים מפרדיגמות מחקריות פוזיטיביסטיות אינו תואם את אופי מחקר-הפעולה ואת מטרותיו. מתעוררות שאלות בעניין מהימנותו של המחקר ותקפותו: האומנם בני אדם שונים שהיו חוקרים מצב זהה, היו מסיקים מסקנות זהות? האומנם אפשר לקבוע בביטחון שהתנאים שהוצבו במחקר הפעולה הם שגרמו לשינוי? האומנם מחקר זהה שייעשׂה באוכלוסיות אחרות יניב תוצאות דומות? ולבסוף, האומנם אפשר להחיל תוצאות של מחקר פעולה על אוכלוסיות אחרות? מהי תרומתו המחקרית של "מחקר פעולה"?מחקר פעולה הוא דרך לפיתוח היכולת הפרופסיונאלית באמצעות שילוב בין שני מקורות ידע: ידע נלמד וידע שנקנה מתוך הניסיון. Wallace (1991) מדגיש כי יתרונו המיוחד של מחקר פעולה הוא "הניסיון הרפלקטיבי".ממחקרים רבים שנעשׂו על למידת מבוגרים נמצא כי מבוגרים לומדים היטב מדוגמאות. מחקר פעולה שיש בו עשׂייה על כל שלביה ותוצאות עשׂוי לשמש דוּגמה ללמידה בעקיפין. Bandura (1977, 1986) מעיד כי הדוּגמה אפקטיבית במיוחד. היא מגבירה את החוללות העצמית (הביטחון ביכולת להביא לידי תוצאות - Self efficacy). Bandura (1986) וגם Schunk (1991) מסבירים כי לבני האדם נטייה להעתיק דברים מתאימים דומים: "אם אחרים הדומים לי יכולים לעשׂות זאת, גם אני יכול".כדי להתמודד עם נקודות התורפה שהוזכרו לעיל, Ebbutt מציע רצף משלו (להלן בטבלה)  לפעילות המובילה למחקר פעולה ולמחקר מסורתי. חשוב לו לציין שהתיחום בין מחקר "מסורתי" (E) למחקר פעולה (C&E) טמון במטרת הפעילות - מחקר פעולה נעשׂה כדי לתרום לידע המעשׂי, לשנות ולשפר.  מהי תרומתו הערכית של מחקר הפעולה ?יתרונו הבולט של מחקר פעולה, על פי דעת החוקרים, הוא השילוב בין תהליך למחקר. החקירה הרפלקטיבית מאפשרת להבין את איכויות מעשׂיהם של מאמנים,מגשרים,מרצים, מאפשרת השוואת נתונים מנקודות מבט אחדות, מאפשרת להצביע על הקשר בין הערכים שהוא מאמין בהם ובין האמצעים שבחר לפעול על פיהם. הדרך הזאת מאפשרת לבדוק, בעזרת ראיות, אם השינוי שחל אכן גרם לשינוי אצל המשתתפים (Elliot, 1995).

תוך כדי הפעילות המחקרית נקנים עוד ערכים ומיומנויות התורמים לעבודתם של המטפלים (ערכים שראוי להעביר גם לקהל הלקוחות): יצירת אמון ובעקבותיו פתיחות, למידה משותפת של מדריך ומודרך, עבודה בצוות, יצירת קשרים באמצעות קירוב בין השניים וטיפוח אווירה של רב-שׂיח ומתן עזרה הדדית וכך גם חיזוק הקשרים בין מטפלים ללקוחותח "אני מאמין" חינוכי והבנת משמעות התהליכים 

 

הסמכות

אילו הסמכות יש במרכז?

המרכז מסמיך אנשים כמגשרים וכמאמנים.  

אילו תעודות מעניק המרכז?

להסמכת מאמנים - המרכז מעניק תעודות המוכרות על ידי איק"א למאמנים. איק"א מוכר על ידי ארגון ה-ICF

להסמכת מגשרים - המרכז מעניק תעודה המוכרת על ידי ארגון המגשרים.

{/spoiler}